Åben-hus

Senest opdateret 2. november 2016

Lørdag den 10. september i år er det 100 år siden, tyskerne gik i gang med at anlægge forsvarsanlægget Sikringsstilling Nord tværs over Sønderjylland. I anledningen af dagen holder Støtteforeningen for Sikringsstilling Nord et ”åbent hus”-arrangement.

Lørdag den 10. september vil der fra kl. 11-15 ved flere bunkeranlæg stå guider klar til at fortælle om Sikringsstillingens historie og de enkelte bunkeres konstruktion og funktion. De bemandede anlæg befinder sig i Kalby Plantage, Strandelhjørn Skov, Arrild Ferieby, Gøttrup og Skovby (se nedenstående kort for deres nærmere placering).

Den sprængte kommandobunker i det svære batteri i Strandelhjørn skov. Batteriet var udstyret med en 24 cm skibskanon i et drejeligt pansertårn.
Den sprængte kommandobunker i det svære batteri i Strandelhjørn skov.

Samtidig vil også være åbent hus i foreningens lokaler på Agerskov Skole, Nørregade 17, 6534 Agerskov, og fra kl. 16 til ca. 19 inviterer foreningen til hyggeligt samvær med mulighed for at købe pølser fra grillen, samt drikkelse.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Sønderjyderne og Den store krig 1914 – 1918